TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Saturday, July 25, 2009

REZEKI YANG DITUNGGU






Assalamualaikum warahmatullah.. rasanya ramai yang kenal buah apa ni.... saje nak publish untuk artikel santai malam ni. Nama saintifiknya wallahu'alam... (kena tanya Prof) tapi yang selalu orang sebut 'buah mata kucing"lah. Gambar ni saya ambil kat rumah ayahanda & bonda minggu lepas. Esok InsyaAllah saya akan ziarah semula ke rumah ayahanda.... first sekali nak intai buah ni... dah boleh dijamah atau belum... minggu lepas tak boleh lagi... masih muda. Ni memang antara spesis buah kegemaran saya.

Perasan tak.... samada manis buah itu.. pahit.. masam.. kelat dan macam-macam lagi rasanya... setiap tumbuhan dan pokok semuanya berasal dari satu tempat iaitu tanah. Maha Suci Allah Yang Menciptakan.... menjadikan rasa buah-buahan yang pelbagai... manusia buat kerja mudah... pilih je apa yang dia nak makan... itu pun kekadang lupa nak baca Bismillah. Wallahu 'alam...

3 comments:

moy said...

bestnye kalau masak,,, sekarang ni bnyak buah mata kucing yg dijual dr siam.. bnyak racun tau.. bahaye2

SaiFuN said...

Salam moy... ha.. yang ni InsyaAllah suci dari racun.. tak pernah diracun pun.. tapi Alhamdulillah.. buahnya lebat. Ada sepokok je... untuk makan sendiri... bukan untuk buat bisnes. :)

rahmanw said...

salam....
mangga kat rumah saya baru nak masak...dah kena curik...huhuhu...sedihnya....

Related Posts with Thumbnails