TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Monday, July 13, 2009

MUHASABAH DIRI : YANG MANA SATU KITA??

Firman Allah S.W.T dalam surah al-Mukminun ayat 1 dan 2 yang bermaksud :
Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman, iaitu orang-orang yang khusyu' dalam solatnya..

Assalamualaikum.... mungkin ada di antara kita yang dah pernah tengok gambar ni... tapi adakah kita sekadar melihat tanpa memikirkannya? Sedangkan orang yang berfikir pun belum tentu mendapat hasil yang terbaik.. apatah lagi bagi mereka yang tidak mahu berfikir.. renung-renungkan....

4 comments:

zai said...

sbnrnya..akak sendiri masih belum dapat kusyuk dlm sembahyang dengan sepenuhnya.. kekadang tu ada jer gangguan yg menjelma..mcm gambar kat atas tula...

ijoks2009 said...

Saya sendiri,mungkin sama macam watak kanan sekali tu kot.Masih banyak yang perlu kita baiki...

Dida... said...

Salam ustaz...

Ya ana pernah tengok gmbar ni dan pernah renungkan ttgnya... ana juga tak lepas drpd kelalaian ketika bersolat... ana akui bkn senang utk khusyuk..

cuba baca surah An-Nas sebelum solat utk menghalau jin yg bernama 'Khannas' yg duduk di dlm hati kita ketika bersolat utk mgganggu solat kita...

dan sentiasa imagine bahawa Allah sentiasa memerhatikan kita.. dan imagine bahawa sebentar lagi kita akan mati... berkesan juga kadang2.. tp susah nak istiqomah.. moga Allah pelihara hati kita dari kelalaian yg melampau..

SaiFuN said...

Salam.. memang sukar untuk mencapai tingkat khusyu yang tinggi dalam solat... tapi kita boleh cuba semaksimal mungkin. Mungkin dengan cara seolah-olah membaca apa yang kita lafazkan dalam solat. Hanya dengan khusyu' kita akan rasa kemanisan iman, kerana salah satu tanda kemanisan iman itu adalah cintakan Allah lebih dari segala-galanya. Salah satu tanda seseorang itu cintakan Allah pula ialah melaksanakan setiap perintahNya dengan penuh berdisiplin. Wallahu'alam.

Related Posts with Thumbnails