TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Sunday, September 27, 2009

MAHA SUCI ALLAH ( 12 ) : KALAU BELUM AJALMU...




Australia :- Seekor kucing dari Australia bernama Smokey selamat walaupun ditembak 13 kali di kepala dengan senapang angin 'air rifle',dan berjalan pulang ke kediaman tuannya. Polis melaporkan kejadian ini sangat mengejutkan.

Kucing yang berusia 9 tahun ini pulang ke kediaman tuannya dalam keadaan kepalanya berdarah minggu lalu, selepas hilang dari pemiliknya 3 hari dari Maryborough, Victoria.

Pemeriksaan kesihatan mendapati 13 pellet peluru berada di sekitar kepala dan mukanya. Sarjan Craig Pearse berkata sesuatu yang menakjubkan Smokey mampu berjalan pulang dalam keadaan fizikalnya yang teruk.

Sumber -- CCTV
Posted by CCEO PulakDah at 12:17 PM
(http://pulakdah.blogspot.com/)


Ulasan - Sesungguhnya ajal maut itu adalah ketentuan dan milik mutlak Allah SWT. Bukan manusia yang menentukan. Oleh yang demikian sebarang perbuatan dan tingkah laku, cubaan atau ancaman untuk menarik nyawa seseorang ataupun binatang, ataupun makhluk Allah lainnya merupakan satu pencabulan terhadap hak Allah..

والله اعلم

2 comments:

zai said...

Salam Saifun..

Aduhai kejammnya siapala yg cuba membunuh kucing yg comel ni..mmg betulla kata pepatah berpantang maut sebelum ajal..Allah Maha Berkuasa atas segalanya..semalam pun kak zai terbaca ada seorang banduan dikenakan hukuman suntikan maut tapi tak dapat dilaksanakan kerana jarum suntikan tak dapat tembusi badannnya..polis amerika dah pening camne nak buat sbb hukuman mati yg dijatuhkan ialah suntikan maut tapi jarum plak tak lut kat badannya...

SaiFuN said...

Salam Kak...

Mana mungkin manusia boleh melawan ketentuan Allah. Mencuba mungkin boleh... tapi mengatasi ketentuan sudah tentu tak boleh.

Kesian tengok kucing tu... dulu kecik-kecik selalu jugak buli kucing... tapi idak la sampai tembak, melampau tu. :)... bila dah tahu semua makhluk tu ciptaan Allah macam kita... baru la terasa sedar.. setiap makhluk punya perasaan.

Related Posts with Thumbnails