TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Sunday, August 02, 2009

LUCU : ANTARA SEPOPIT DAN SEPIPOT


Hakimi pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian ... lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan...

Hakimi : "Bang harga durian ini berapa?"

Org Asli : "Yang ini.. sepopit sebiji"

Hakimi kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Hakimi buat2 tahu dan cuba menawarinya..

Hakimi : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?

Orang Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?

Hakimi : "Sepipot.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada Hakimi..

Orang Asli : "Sepipot tu berapa?"

Hakimi : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"


---------------------------------------------------------------

* macam ni punya orang pun ada ka??….

Moral of the story…
Direct to the point jela…. Kalau tak faham tanyalah… jangan buat-buat macam faham. Kunci ilmu itu salah satunya ialah FAHAM. Macam kat sekolah… bila cikgu tanya anak murid… “Kamu semua faham tak? Murid pun jawab… “faham cikgu”….. tapi bila tanya sorang-sorang… nganga… maknanya tak faham le tu…


KATA-KATA HIKMAH YAHYA MUADZ

ILMU itu petunjuk bagi amal
FAHAM itu kunci bagi ilmu
AKAL itu pembimbing kebaikan
NAFSU itu kenderaan bagi dosa
HARTA itu pakaian bagi orang yang sombong
DUNIA itu pasarnya akhirat

WALLAHU'ALAM

4 comments:

moy said...

wakaka.. maksud nye ape saifun...

سيف النظام said...

Salam moy... entah.. saya pun tak tahu.. kena tanya orang asli jugak nampaknya..

zai said...

hmm...kak zai pun nak kena belajar gak nie..buah2an kat dusun tu dah masak ke ? kak zai nak minta sepopit ..bleh tak ?

SaiFuN said...

Salam kak.... belum lagi kak... ayahanda kata bulan puasa nanti kot baru masak betul. Mana ada dusun... sepokok je depan rumah tu.... nanti kak zai mai la yek... jejalan ke PB bgtau la. Bukan kata sepopit... sepipot.. seciput pun boleh.. ehe... gurau je

Related Posts with Thumbnails