TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Saturday, August 01, 2009

KISAH BENAR : BABRI YANG DIKENANG


Tanpa kamu sedari wahai saudara…
Rumah Allah dicemari noda
Penuh kebencian…. Angkara durjana
Hasutan syaithan mengena
Menghantui Penganut Rama
Babri yang unggul kini dihina
Kau diruntuhkan tanpa bicara

Biarpun lontaran najis menjadi hidangan
Serpihan runtuhan menjadi ratapan
Penyatuan Ummah lah tonggak harapan
Sinarmu kan dikembalikan…

Oh Babri malangnya nasibmu
Tangisanmu di bawa angin lalu
Bersama runtuhan dan kematian…………….


Begitulah antara bait-bait nasyid yang pernah saya dan rakan-rakan alunkan semasa di universiti. Peristiwa hitam lagi menyayat hati yang berlaku pada tahun 1992…runtuhnya sebuah masjid bernama BABRI masih segar dalam ingatan. Saya terpanggil untuk mengajak sahabat-sahabat mengingat semula peristiwa tersebut setelah membaca entri dari seorang sahabat blogger iaitu ORANGMUO sebentar tadi. Apa yang menarik ialah kisah keinsafan.. kesedaran… pengislaman salah seorang ketua pelakuya yang bernama Shive Prasad juga pada tarikh yang sama tujuh tahun kemudian. Saya telah mengetahui kisah pengislamannya sekitar tahun 2001. Kisah Prasad atau nama Islamnya Mohammed Mustafa antara yang mengajar saya berprasangka baik kepada orang bukan Islam… walaupun satu ketika saya begitu marah dan benci atas perbuatan biadap mereka… sedih dengan nasib BABRI. Saya amat menghayati lirik nasyid tersebut dan menangis sendiri walaupun tidak pernah ke sana. Kisah ini amat menarik untuk dikongsi bersama.. sesuai dengan entri yang saya postingkan sebelumnya tentang HASAD dan PRASANGKA. Untuk mengetahui dengan jelas kisah BABRI dan cerita Islamnya Shive Prasad… sahabat-sahabat boleh membacanya DI SINI.

*Prasad memeluk Islam kerana mendengar khutbah yang dibaca oleh khatib... namun amat malang bagi kita umat Islam kerana masih ramai yang berbual-bual semasa khatib sedang membaca khutbah.. renung-renungkan...... Wallahu'alam.

Related Posts with Thumbnails