TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Thursday, October 22, 2009

MAHA SUCI ALLAH ( 13 ) : LAGI PERINGATAN BUAT MANUSIA

Ali Yakubov

MOSCOW - Majlis Mufti Rusia kelmarin sebulat suara menyatakan bahawa ayat suci al-Quran yang muncul dua kali seminggu pada kulit Ali Yakubov iaitu seorang bayi lelaki berusia sembilan bulan di wilayah Dagestan, selatan Rusia merupakan amaran tuhan kepada semua penduduk Islam di Rusia dan Dagestan.

Menurut kenyataan majlis itu, mengikuti perintah Allah dan meninggalkan segala persengketaan, mewujudkan keamanan sesama umat Islam dan dengan jiran, membersihkan diri daripada dosa dan mula mengamalkan prinsip kejiranan selain bermaaf-maafan menyebabkan penduduk Islam di negara tersebut akan mendapat keampunan Allah.

Menurut beberapa laporan, ibu bapa Ali yang tinggal di bandar Kizlyar di wilayah Dagestan dan kalangan imam tempatan mendakwa ayat suci al-Quran itu muncul pada hari Isnin dan Jumaat sebelum hilang dan digantikan dengan ayat baru.

Salah satu ayat itu bermaksud: "Allah ialah Pencipta segala yang ada.".




Apabila ayat suci seterusnya muncul, Ali tidak dapat tidur sepanjang malam dan mengalami demam dengan kepanasan badannya tidak dapat dikurangkan walaupun dengan menggunakan ubat-ubatan kuat.

Semasa dia dilahirkan, Ali didapati menghidap penyakit jantung dan berkaitan dengan otak tetapi dia sembuh sepenuhnya selepas ayat al-Quran mula muncul pada tubuhnya. – Agensi


sumber : kosmo online


Ulasan ringkas – Sememangnya sejak akhir-akhir ini pelbagai kejadian-kejadian di luar kotak pemikiran manusia dipertontonkan oleh Allah SWT. Manusia yang beriman dan takut akan Allah akan menilainya sebagai satu peringatan dan muhasabah buat diri, namun manusia yang masih lalai dan engkar hanya menilainya sebagai bahan tontonan pelik dan menghiburkan.



والله اعلم

9 comments:

Unknown said...

Subhanallah,Salam ustaz dah agak lama saya tidak berziarah kawan2 bloger kerana masaalah kesibukan kerja dan keluarga.saja singgah bertanya khabar

zai said...

Salam Saifun..

Mmg benar sejak akhir2 ini banyak sangat petunjuk dan kebesaran Allah yg ditunjukkan kepada kita ttp ramai diantara kita seakan tak terkesan dek keajaipan itu...

Subhanallah...bersyukurnya kita kerana dapat melihat dengan mata kepala sendiri keajaipan yg berlaku diseluruh dunia dengan hanya satu klik..ini juga adalah satu keajaipan dan kehebatan ilmu Allah yg tiada tandingannya..

Na'im Nikmat said...

ALLAHUAKBAR.

سيف النظام بن حاج عثمان said...

Salam ijoks2009

Tak de masalah... ada masa datang la ziarah... InsyaAllah setakat ni blog masih konsisten dengan entri baru setiap hari. Sebenarnya saya pun tak update hari-hari... saya guna kaedah shceduled.. kekadang update bahan ilmiah untuk seminggu disebabkan masalah talian yang agak teruk dan kesibukan kerja. Nak balas komen ni pun kena makan masa yang agak lama untuk reload page... :)

سيف النظام بن حاج عثمان said...

Salam Kak Zai...

Terima kasih atas komentarnya ya ibuk.. hehe.

Benar kak... sekarang ni tanda-tanda akhir zaman dah terlalu banyak Allah tunjukkan... semakin banyak tanda Allah tunjuk... nampaknya semakin banyak pula manusia yang bersifat engkar.. nak tunggu bala besar agaknya.. na'udzubillah.

سيف النظام بن حاج عثمان said...
This comment has been removed by the author.
سيف النظام بن حاج عثمان said...

Salam na'im ( ismuka ka ismu akhi soghir ) :)

Terima kasih kerana singgah..

Takbir... wa innallaha akbar.. :)

PEMUDA EPAL said...

pendapat saya mengenai isu kejadian2 pelik sebegini http://pemudaepal.blogspot.com/2009/10/matinya-hati-ini.html

yanmaneee said...

adidas nmd
yeezy shoes
balenciaga shoes
cheap jordans
longchamp handbags
yeezy shoes
kd shoes
timberland outlet
off white shoes
adidas nmd

Related Posts with Thumbnails