TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH
Voting

::::: AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM :::::

SaHaBaT BLoGGeR

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

AWARD UNTUK SAHABAT : TEGAKKAN PANJI ISLAM

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::

::::: CENDERAHATI DARI GUA OTAI :::::
SYUKRAN JAZIILAN LAKA...

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

"DOA ITU SENJATA ORANG BERIMAN"

FADHILATUS SHEIKH MISHARI AL-AFASY : SURAH AL-MULK

HADIAH TV DARI IJOKS2009.. .TERIMA KASIH

TUNTUTLAH ILMU - SUARA FIRDAUS

Suara Firdaus - Tuntutlah Ilmu.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

PENANGAN ZIKRULLAH - SUARA FIRDAUS

 
Suara Firdaus Penangan Zikrullah.mp3
Download at rapidlibrary mp3 music
Rapid Library

Friday, December 25, 2009

GAMBAR MENARIK : APABILA KUASA ALLAH INGIN DICABAR

Firman Allah S.W.T di dalam Al-Quran yang bermaksud :
Dan orang-orang (kafir) itu merancang tipu daya, dan Allah pula membalas tipu daya mereka, dan ingatlah, Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya.
(Ali-Imran : ayat 54)

Sahabat-sahabat sekalian... tentu ada di kalangan sahabat yang 'arif tentang asbabun nuzul ( sebab turunnya ayat di atas). Ianya berkisar tentang perancangan bangsa Yahudi yang membuat perancangan untuk membunuh Nabi Isa 'alaihissalam. Namun Allah S.W.T lebih teratur dalam memusnahkan segala perancangan yang dilakukan mereka. Apa kaitan ayat di atas dengan gambar di bawah??. Sebenarnya gambar-gambar di bawah ini adalah contoh perancangan mereka yang tidak bertanggungjawab cuba mencabar kekuasaan Allah. Manusia yang cuba diklonkan ini tidak menjadi sempurna hasilnya apabila setiap perancangan tersebut digagalkan oleh Allah SWT. Sama-sama kita renung dan fikirkan.... adakah hidup kita sehari-hari hanya ingin mencabar hukum Allah, mencabar kekuasaan Allah, menyalahi syariat yang telah ditetapkanNya dan lain-lainya? Sudah tentu segala perbuatan yang melanggari hukum syara' tersebut menjadi sia-sia belaka....

gambar manusia klon










6 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

salam akhi,

tidak akan berlaku penciptaan manusia dengan apa pun proses sains kerana telah banyak firman Allah yang menyatakan proses penciptaan manusia dari stitis air..

ummi humaira said...

salam ustaz...
kalu dah begitu kejadian yg Allah balas utk merekapun,tp masih lum nk insaf2 lg..

ijoks2009 said...

Allahuakbar,hanya Allah yg manpu menciptakan makhluk dgn sebaik-baik kejadian.

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...subhanallah....manusia la ni makin berani....

zai said...

salam saifun...

rindunya kat blog saifun sbb lama dah tak menjengah...nak tanya benar2 real ke gambar-gambar yg tersiar tu saifun ??? kak zai takutla tengok...kalau benar ia adalah hasil klon tapi tak menjadi alhamdulillah sbb risau plak kak zai kalau ada manusia klon dan saifun klon nanti...takut isteri saifun dan kak zai tersalah orang hehehe

ijoks2009 said...

Macammana pula agaknya kalau ada KakZai klon,hehehe
gurau je..

Related Posts with Thumbnails